Ara que ha acabat l’elaboració de la PAC, voldria fer una reflexió sobre el seu procés d’elaboració. Destacaria, en primer lloc, el repte de sintetitzar els conceptes més importants de manera gràfica mitjançant un mapa conceptual, i de fer-ho mitjançant un programa, fins ara, desconegut per a mi. Trobo que al començar a utilitzar-lo cal dedicar-hi moltes hores per a poder reflectir allò que vols explicar, perquè si no acabes fent-ho en funció de com ho pots o saps fer. Amb un mínim domini, les possibilitats que ofereix són molt interessants.
Quant als continguts treballats, trobo que constitueixen un bon marc conceptual, que recull el concepte i evolució de la tecnologia educativa des de l’inici, passant per les relacions CTS i sense oblidar la tradició psicològica i pedagògica, donat que la tecnologia educativa no té per què suposar un trencament amb altres formes d’educar. En aquest sentit, trobo molt interessant la relació amb el marc teòric del constructivisme.
Finalment, valoraria també la reflexió necessària per a poder realitzar tota la PAC. L’ús de les tecnologies sovint es converteix en una mera aplicació tècnica i, en aquesta activitat, hem hagut de conjugar la pràctica amb la reflexió. De tot això s’ha de derivar un ús més conscient i reflexiu de les noves tecnologies en l’educació.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada